onsdag 28 september 2016

"Sovmorgon" och ett nytt strålande PB!

Vaknar till, tittar ut genom fönstret och ser att det blivit ljust! Helvete, jag har försovit mig tänker jag och tittar på klockan och ser att den redan är halv åtta.... Jag som skulle träffat Vice vid hans båt klockan sex. Får snabbt tag i telefonen och får ursäkta mig, han har redan dragit ut på sjön och är i full gång. Jag hinner inte ens fråga hur det går innan jag snabbt byter om för att kunna komma iväg och möta upp honom vid bryggan.

En halvtimme senare sitter vi tillsammans i båten påväg ut. Det har varit ett trögt fiske och fiskarna har lyst med sin frånvaro. Vi byter lite beten och fiskar vidare men det är fortsatt trögt och vi åker längre norr ut på Bottensjön. Vi passar även på att byta beten en gång till och då åker en Westins jätte på i färgen "tiger" och det dröjer inte länge innan det nappar! Det känns direkt att det är en något bättre fisk, men det är svårt att avgöra hur stor. Efter en rätt så lång och bra kamp börjar både jag och Vice förstå att det är en riktigt bra fisk på kroken!
När vi väl ser fisken komma till båtkanten första gången ser vi båda två att den definitivt är över metern lång! Vi kan nog också konstatera att detta kommer bli ett nytt PB om vi lyckas håva den. Nervositeten ökar i båten och både jag och Vice blir rätt stimmiga i båten. Men efter många om och men ligger gäddan i håven och vi både två tittar på varandra och undrar om det kan vara tian som vi sökt nu i bra många år.... Efter ett par snitt och sår på våra händer lyckas vi få fisken ner i påsen för vägning och fisken väger då..... 9,86 kg och den mäter hela 113 cm! Denna fisk innebär ett nytt PB för mig men också ett nytt HSF rekord! Så jäkla gött!!
Vi fortsätter fiska ytterligare en stund och lyckas knipa en liten snipa innan vi åker iland jävligt nöjda!

Att en dag som börjar så dåligt kan ändras så fort är så himla otroligt gött! Kommer kunna leva riktigt gött på detta minne ett bra tag framöver!


På återseende/ Presidenten 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar