torsdag 19 februari 2015

Blåsigt på isen!

Det var riktigt blåsigt när man kom ut på isen kvart över sju. Det fläktade i bra men jag lyckades finna lite lä i en vik där jag kunde sitta medans spöna fick kriga på ute i blåsten! Samtliga sex spön var i vid åtta och sen var det bara att sätta sig med koppen i handen och blicka ut över den vackra vyn. Var själv ute idag vilket gör att man lätt filosoferar sig bort i tanken, men efter en stund så kvicknade jag snabbt till då ett av det yttre spöna vippade till! Skön start tänkte jag och gick/sprang med raska steg ut på den hala och blöta isen! Väl framme så började jag skeptiskt att känna på linan som gick åt vänster i en svag lutning.... Kan det vara ett vindfäll? Eller en gädda som bara nafsat lite... Tyvärr så var det inget där och man fick tungt gå tillbaka och sätta sig och åter vänta på nästa fäll. Som tur var hörde Dögl av sig och gjorde mig sällskap efter han klivit av sitt nattskift för hela niodagars ledighet! Vissa har det bra...

När han väl kom så dröjde det inte länge innan nästa fall och vippan for upp! Det var en betydligt roligare syn som mötte oss vid hålet då linan löpte ut i ett raskt tempo. Efter en snabb drillning kunde en 4-5 kilos gädda landas som snabbt fick simma tillbaka. Tyvärr ingen bild då Dögl enbart tog bilder med snapchat och skicka till Vice som hade begärt kontinuerligt uppdatering från dagens fiske! Men tur för


Dögl så nappade ytterligare gädda som var betydligt mer fotovänlig. Det blev nått ytterligare vindfäll innan det var dags att  plocka ihop grejerna vid två. Tyvärr så blev det inget hugg på waterwolfen idag så får hoppas på att det blir det under kommande dagar. Nu så är det packning på schemat inför morgondagens tripp norrut!


Hungrig gädda! 
CR


Sjukt taggad inför tvådagarstrippen och jag hoppas vi får ett härligt skitfiske! / President


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar