tisdag 9 juli 2013

Hej alla följare;


4 / 7-13

Hej alla följare; Vi vet att längtan varit lång i väntan på HSFs första blogginlägg men nu är det här!
Äntligen så var båten färdig efter närmare en veckas service! Det är oförsvarbart att inte servicen skett tidigare innan fiskesäsongen dragit igång på allvar men nu är skadan redan skedd. Äntligen en dags ledighet från jobbet innebär givetvis fiske och för dagen så stod gös på agendan. Det var gråmulna moln då jag åkte ut och regnet låg nästan i luften men hoppades på att jag skulle slippa det. Märkte direkt när jag var på väg ut med båten på Viken som var dagens fiskesjö att vädret var på väg att spricka upp! Skönt! När samtlig spön var i vattnet var det bara att vänta ut fisken.
Det dröjde dock inte länge innan linan tjöt uti ett av spöna, riktigt stumt blev det och linan for ut. Efter en stunds krigande så kom gösen till båten och kunde håvas in. Den mättes till 69cm och vägde 3,1 kg, en helt okej gös. 

Men givetvis är det stor-gösen man vill åt så jakten fortsatte. Vädret gick mot det sämre och det kom en regnskur som jag hade befarat tidigare innan jag åkt ut. Bara på med regnkläderna och tugga vidare i det så underbara svenska sommarvädret.


      Efter ett par timmar till i båten var det dags för nästa hugg.
Det kändes direkt att det här var en betydligt mindre gös och när gösen var invevad och avkrokad fick den snällt simma tillbaka och växa till sig inför de nästkommande åren då vi förhoppningsvis kan fånga den igen men då lär den vara betydligt större. Efter detta så tuggade jag på i någon timme till utan resultat. Då det var jobb tidigt fredag morgon så blev det hemfärd strax innan tio! Får tacka för visat intresse följ oss gärna på twitter där det uppdateras live när vi fiskar!


På återseende/ Eder President

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar