måndag 11 augusti 2014

Mete och trolling....

Då årets kräftsäsongen börjat på såväl hemsjön Viken samt på Vättern så var det idag dags för att bygga upp betes förrådet inför den fem helger långa fiskesäsongen på Vättern som började helgen som varit! Pr-ansvarig samt Vice var ute och hade ett gott fiske och fick med sig ett par kräftor hem!
Bra storlek på en del av kräftorna..
Men åter till metet som för dagen skedde i Viken strax utanför den brygga där vi våran båt ligger. Mete är ett underskattat fiske i mina ögon då det är en alldeles speciell känsla av att se flötet gå under och veta att det är napp! Det är lika roligt varje gång... Det är en metod som jag väldigt sällan ägnar mig åt utan det få gånger jag meter gör jag det framförallt för att få upp bete till just kräftfisket. Fisket gick förhållandevis bra och jag kunde fylla en kasse med bete till kräftfisket!

Får bjuda på en vybild då  fiskarna inte ville vara fotomodeller för dagen..
Efter lite käk i magen så begav sig undertecknad tillsammans med Gästfiskar-Dögl och Gästfiskar-Putte ut på Viken för att lura ett par gäddor på trolling. Efter att grejerna var i lyckades vi få en ganska omgående. Därefter så var det relativt trögt och enda nappet vi hade på nån timme var ett bottennapp.... Vi lyckades därefter få två små snipor till innan vi bestämde oss för att packa ihop grejerna och åka hemåt.


Nästa tur ser ut att bli på torsdag då jag och Vice ska ut på Vättern för att hitta på laxen!
Skitfiske på er till dess! / President

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar