fredag 24 oktober 2014

Längesen jag var så här fiskesugen!

Fiskesuget har ökat successivt under veckorna som man inte kunnat  komma ut på sjön tack vare studier och jobb. Men tillslut hittades en lucka då jag kunde komma hem och hoppa i båten och ge mig ut på gäddäventyr! Gästfiskare för dagen var Gästfiskar-Dögl samt Luddrix från TeamMSF. Tanken var att vi skulle iväg på en tur på sjön och det var spinnfiske efter gädda som stod på schemat. Vi var ute strax efter det hade börjat att ljusna. Vädret kändes gynnsamt med lättare vind/vindbyar och ett gråmulet himlavalv. Men ack så fel vi hade efter dryga tre timmars spinnfiske hade vi endast haft nån kontakt samt en liten snipa i båten som inte var särskilt mycket att hurra förr.

Så vi bestämde oss för att sadla om och köra lite trolling i ett par timmar för att se ifall det skulle ge ett större resultat. Det gjorde det och ganska omgående hade vi två kontakter varav en av dessa kom upp till ytan men valde att kroka av sig intill båten! Därefter har jag ytterligare 3 till 5 kontakter men jag var lika iskall/ringrostig i mothuggen som relationen mellan Väst och Ryssland för tillfället. (Får skylla på att det var försiktiga gäddor som var på hugget idag).

Dögl´s största för dagen!
Istället så lyckas Gästfiskar-Dögl kroka på en skaplig gädda som var en riktigt lång men inte så grov. Dögl var den enda av oss tre som lyckades få upp fisk idag så för en själv så är det bara att dra skämskudden över huvudet och bryta ihop och komma igen! Känns också tungt att ens mothugg är totalt värdelöst för tillfället!

Det blir förhoppningsvis mer fiske på söndag och förhoppningsvis kan jag då lyckas med mina mothugg!

På återseende / Presidenten 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar