fredag 10 februari 2017

Senaste tidens fiske

Tänkte uppdatera lite om den senaste tiden då det har blivit några pass på isen där det inte har gått allt för bra.

Första passet på isen blev lite hastigt då det var fint väder när jag vaknade och gick ut och satte mig en stund. Ingen fisk blev det på mina trollinglöjor men skönt att komma ut.


Nästa pass var för ett par veckor sedan då jag körde ett pass på en plats där jag brukar fiska mycket sent på hösten. Men det gick inget vidare och endast en gädda synade ovansidan av isen och en tappad. Nu hade jag också fått tag i mört om än något små.


Sista passet var i söndags där fem gäddor kom upp och största låg på dryga tre pannor men alltid kul när det händer lite.

Blir nog inget fiske den här helgen.

Vi har även anmält oss till årets upplaga av Vänergäddan som går av stapeln i Mariestad 20e Maj. Vi brukar ju enbart sponsra potten där men det brukar vara riktigt sköj så det ser vi fram emot.

Vill även passa på att tipsa om Vänertrollings hemsida där man kan boka en mycket bra och rolig guide till fisket på Vänern. Finns även möjlighet att boka fint boende i nära anslutning till Laxhall. Rekommenderar verkligen både boendet och guiden.

Det var allt för denna gång. På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar