måndag 13 juli 2015

Abborrefiske med MSF

Igår efter lunch gav jag mig ut på jakt efter lite sommarborre! Jag var medbjuden ut med två av HSFs ärkerivaler från MSF (Patrik och Andreas). Patrik som för dagen agerade "fiskeguide" på en liten härlig insjö. Jag och Andreas kunde rätt så snabbt dra ett par abborrar var men det var desto svårare för guiden själv.  Det dröjde inte länge innan abborrespöt började strula, rullen kärvade och linan på spöt var dålig.... Dålig framförhållning att inte kikat på detta innan turen... Men efter en stunds mekande och ett par bakslag så fick jag rullen och fungera igen om en aning bristfälligt då den hakade i vevningen. Vi körde vidare och fisket dog av en stund tills vi kom till en fin vassrugg där vi återigen kunde dra ett par abborrar! Hade även en riktigt fin borre på men en tveksam landning av Andreas och min dåliga lina resulterade i att abborren slet av linan och drog ner med jiggen retsamt sittandes i mungipan..... En stund senare valde vi att kasta in handduken för idag. En fin eftermiddag på sjön och en utomordentlig bra guidning av Putte trots att han själv hade bekymmer för dagen att lura borrarna men han lurade dock ett par gäddor som valde hans jiggar. Imorgon bär det av till kusten med familjen och förhoppningsvis kan det bli lite makrillfiske någon av dessa dagar!
En av dagens lite finare borrar.
Skitfiske på er/ President!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar