tisdag 21 juli 2015

Eftermiddagsfiske efter abborre

Blev en tur på ett par timmar igår med Putte! Samma sjö som vi sist var ute på och det såg ut att kunna bli en fin eftermiddag på sjön! Putte som var iväg på viktiga uppdrag med familjen (fika) blev lite sen vilket gjorde att jag bestämde mig för att dra ut och testa en vassrugg i närheten av bryggan. Kunde ganska omgående få ett par fina borrar som fick följa med hem till stekpannan, när jag var på väg  tillbaka för att plocka upp Putte så kom det en riktigt oskön regnskur som gjorde att vi stod under tallarna en stund för att slippa bli dyblöta, då inga regnkläder var med. Inte konstigt med tanke på den strålande sol som varit framme bara ett par minuter tidigare. Regnet avtog rätt så snabbt så då drog vi ut till samma ställe men nu var fisken som bortblåst. Vi prövade oss vidare på ett antal platser på sjön men lyckades inte få något kanonfiske. Putte lyckades i sedvanlig ordning att kroka ett antal gäddor istället för abborrarna som vi var ute efter. Så den fighten vann han medans jag tog hem tävlingen flest abborrar ganska ohotat. Nu väntas förhoppningsvis gösfiske på Viken i veckan för mig! Tror Vice ska ut och kriga lite på Vättern i hopp om att kroka nån sommar-lax!

Skitfiske på er / President

En randig krigare!
Livliga krigare

En fin 38 cm som hedersordförande drog i förra veckan men han ville icke vara med på bild ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar