torsdag 2 juli 2015

Sommarväder och fiska, kan det bli bättre!

Det blev ut på en göstur igår mitt på dagen i det fina vädret! Begav mig ut strax efter 10 och grejerna kom i rätt så kort därefter! Stilla på sjön och en gassande sol gjorde det riktigt behagligt på sjön! Det dröjde inte länge innan det började knarra till i en av rullarna och in kunde en gös på 62 cm vevas. Riktigt gött att se gös i båten igen efter den tunga lördagen vi hade under gösanatta! 
Pigg krigare!
Jag fortsatte att "trolla" vidare och inom två timmar hade undertecknad ytterligare fyra hugg men samtliga av dessa var det gäddor tyvärr. Strax efter två valde jag att plocka upp grejerna och bege mig hemåt mot bryggan! Då undertecknad var själv i båten lyssnades det på sommarprat och jag kan stark rekommendera David Batras sommarprat som var riktigt bra och tänkvärt för er andra som kör en tur allena ibland.
Smågäddorna var även de på hugget!
Nästa tur blir alt ikväll efter gösen eller imorgon tillsammans med Vice på Vättern!
På återseende/ Presidenten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar